Обучението при доставка на машини гарантира надеждно начало за клиента

timo-aikala-johnny-granvik-emil-granvik

Пристигането на нова горска машина на сечището винаги е голямо събитие. Независимо дали това е първата горска машина John Deere за клиента или най-новата придобивка за дърводобивна компания, която отдавна има доверие на марката, успешното взаимодействие с потребителите и ползотворната експлоатация се осигуряват с експертния опит на John Deere в обучението при доставка.

Пристигането на работното място на всяка нова горска машина на John Deere, произведена в Йоенсуу, е важно събитие, което не може да бъде пренебрегнато само от желанието да я пуснем в действие. Може да е първата машина John Deere на нов клиент, най-новата придобивка за подизпълнител, който използва зелените машини от десетилетия или нещо друго. Общото между всички тях е, че първият обект за дърводобив започва с регионален инструктор за горски машини John Deere.

Нова машина на познато място  timo-aikala-johnny-granvik

Granvikin Metsätyö Oy се занимава с дърводобив от повече от четири десетилетия, а също така добре познава John Deere. В момента има седем дърводобивни вериги, а основната използвана марка определено е John Deere. “Петте нови машини John Deere пристигнаха през последната година; най-новата е този харвестър 1170G с режеща глава H424, ” докладва главния изпълнителен директор Джони Гранвик.

След като познавате марката, необходимо ли е обучение за доставката? Не може ли просто да изкарате машината от ремаркето и да започнете да режете дърва? “Те наистина са готови да започнат работа, но все още трябва да се извършат последните настройки. Настроихме новите машини, така сякаш са от същата група като другите ни машини, така че операторите, свикнали с тях, да могат да започнат да работят с тях възможно най-лесно,” отбелязва Гранвик.

Фина настройка или цялостно представяне

В този случай става дума конкретно за фина настройка на новата машина, интегрирането на системата TimberMatic Maps със съществуващата услуга на клиентите и представянето на новите функции. Регионалният инструктор Тимо Айкала е монтирал второ измервателно колело на режещата глава и е калибрирал правилните хидравлични налягания за режещата глава. При заточени до работно състояние ножове машината е готова да потегли към гората за окончателно регулиране и проверка на калибрирането на измервателното оборудване. “Клиентите, които вече са използвали горски машини на John Deere, обикновено искат новата машина да има същите функции и движения като предишната. Също така разглеждаме машината, за да посочим всички промени спрямо предишния модел. Това обикновено отнема около три часа и след това машината е готова за дърводобив, ” обяснява Тимо Айкала.

„С новите клиенти на John Deere разглеждаме машината щателно – както от гледна точка на технологията, така от гледна точка на различните настройки и функции.“
- Тимо Айкала -

“С новите клиенти на John Deere разглеждаме машината щателно – както от гледна точка на технологията, така от гледна точка на различните настройки и функции” продължава Айкала. “По този въпрос се отделя повече време, и особено при харвестъра, често е полезно да резервирате втори учебен ден на по-късна дата, за да можем да разгледаме всички проблеми, за които  сте се сетили в хода на работата.”

Дори малките промени имат значение

Тони Ринтала, който работи в Granvik, е пример за по-нов клиент. Ринтала е запознат с John Deere и от предишни транспортьори,  но това е първият транспортьор John Deere 1510G, закупен чисто нов. “Управлявах предишния 11 000 часа; много неща могат да се променят в това време. Въпреки че новата машина ми беше позната по принцип и разбира се, знам как да я използвам, беше добре да разгледаме цялата машина с инструктор и да осъвременя знанията си” казва Ринтала. Инструкторът също така разполага с най-новата информация за дребните детайли на технологиите, които може да са актуализирани за новодоставената машина; важно е операторът да е информиран за тях.

Практически направо на работа  tony-rintala-timo-aikala

Съдържанието на обучението варира в зависимост от индивидуалните нужди на клиента и обхваща също практическите технически мерки, които трябва да се извършват с клиента само на място при предаването на машината.

Първото проверяващо измерване е завършено и резултатът е 0,79% от положителната страна. Това провокира удовлетворено удивление: “Идват от завода с невъобразима точност” казва Емил Гранвик, който отговаря за поддръжката в Granvikin Metsätyö. Това подчертава ползата от провеждането на задълбочен тест в завода. Джони Гранвик се съгласява, че готовността на машината е на високо ниво. “Има много малко за настройка по тези машини. Измерването и цветната маркировка точно съответстваха на парите. И в общи линии, първият срез с тази машина е много добър ” казва Гранвик, когато той и Тимо Айкала потеглят да повалят няколко дузини стебла, състоящи се основно от ела.

Добро начало гарантира полза за всички

И накрая, време е да се попълни и подпише отчета за доставка на най-новата горска машина John Deere за Granvikin Metsätyö. Тимо Айкала, който е бил регионален инструктор на John Deere в продължение на девет години и е работил с горски машини много години преди това, казва, че обучението при доставка носи ясни ползи за споделеното бъдеще на клиента и машината. “По време на обучението при доставка проверяваме дали машината работи както трябва. Също така се уверяваме, че операторът се чувства комфортно с новите функции, така че те да могат да бъдат използвани възможно най-ефективно” пояснява Тимо. В същото време се извършва консултация с клиентите за предложения за подобрения, които могат да бъдат предадени. “Най-важното е, че клиентът бързо подкарва машината за работа в гората. ’Това е ситуация, от която всички имат полза” заключава Тимо Айкала. Джони Гранвик се съгласява и не скрива удовлетворението си от работата със зелените горски машини: “Да намериш нещо, което да се подобри по машината, не е лесна задача.”